Czy inżynier budowy powinien dbać o swój wizerunek w internecie?

wizerunek w internecie

Inżynier budowy zwykle nie kojarzy się z kimś, kto stara się zbudować swój wizerunek w sieci. Większość osób, które pracują jako inżynierowie, szukają pracy w bardzo tradycyjny sposób, odpowiadając na ogłoszenia dostępne w sieci. W internecie pojawia się jednak coraz więcej treści tworzonych przez inżynierów, którzy zakładają swoje blogi lub udzielają się, tworząc content na innych serwisach. Takie działania skutecznie pomagają zadbać o wizerunek online. Czy jednak warto inwestować w to swój wolny czas?

Wiele osób, które rozwijają swoją karierę jako inżynier budowy, nie doceniają siły, jaka idzie za wizerunkiem. Silny wizerunek traktowany jest jako marka osobista. Z rozpoznawalną marką stajemy się w oczach wielu osób, w tym rekruterów, ekspertami w naszej branży. Tym samym znacznie zwiększamy swoją konkurencyjność na rynku, a co za tym idzie, nasze CV na dłużej zostaje w pamięci osoby, która poszukuje osoby do współpracy.

Inżynier budowy, który dba o swój wizerunek w sieci, ma szansę na to, żeby otrzymać wynagrodzenie również za inne działania, niż tylko samą pracę. Często osoby, które łatwo wyszukać w sieci zaproszeni są w charakterze ekspertów do udzielenia wywiadów, programów edukacyjnych, czy też do prowadzenia wykładów branżowych. Inżynier angażujący się w tego typu aktywności jeszcze bardziej wzmacnia swój pozytywny wizerunek, zwiększając szanse na zatrudnienie w miejscu pracy.

Edit